Hirdetés

Meghökkentő külsejű tricikli-csónak-lakókocsi hibridet terveztek

|

A rendkívül látványos jármű a klímabarát kempingezők álma.

Hirdetés

Múlt hétvégén ismét eljött a nyári időszámítás, és bár az időjárás mostanában nem lesz túl barátságos, egyre közelebb van a szabadidős programok, kirándulások, kempingezések időszaka. A koronavírus-világjárvány idején csúcsra járt a lakóautók népszerűsége, mi is beszámoltunk egy napelemes változatról, amely ráadásul tankolás nélkül tudott megtenni több mint 2000 kilométert.

Az AutoEvolution egy ennél is zöldebb megoldásról számolt be, amely ráadásul már megjelenésével felhívja magára a figyelmet. A Z-Triton 2.0 egy különleges tricikli-csónak-lakókocsi hibrid, amelyet kifejezetten az öko-tudatos túrázóknak szán Aigars Lauzis, a szerkezet kiagyalója.

A formatervezőként dolgozó fiatalember tudja, miről beszél, ugyanis maga is lelkes bringás: gyakran indul hosszú utakra kedvenc bicaján, egy ízben eltekert Londonból Tokióig, az út során több mint harmincezer kilométert megtéve. Ekkor jött rá, hogy bár a bicikli remek dolog, egy ilyen hosszú túra során kissé kényelmetlen, pontosabban, kevésbé praktikus, mivel csak korlátozott mennyiségű csomagot tud magával vinni az ember, vízpartra érve pedig mindenképpen valamilyen vízi járműre van szüksége az átkeléshez.

A Z-Triton 2.0 elektromos tricikliként, hajóként és lakókocsiként is használható (Fotó: BeTriton.com)
A Z-Triton 2.0 elektromos tricikliként, hajóként és lakókocsiként is használható (Fotó: BeTriton.com)

A Z-Triton 2.0 elektromos tricikliként, hajóként és lakókocsiként is használható (Fotó: BeTriton.com)

Még úton volt, amikor elkezdte tervezgetni a megoldást, az első formatervet még Sanghajban ksézítette el polisztirolból. Ezután elkészült az első prototípus, ami iránt akkora volt az érdeklődés, hogy Lauzisnak már előrendeléseket is fel kellett vennie. Az első változat azonban még nem volt tökéletes, így a fiatalember egy mérnökökből álló csapattal teljesen átdolgozta a tervet, így született meg a Z-Triton 2.0 - avvagy, a cég új nevén a BeTriton.

Hirdetés

A jármű könnyű szerkezetre épül, a vázát acél és alumínium adja, erre kerül a 3D-nyomtatott műanyag karosszéria. A triciklit természetesen lábbal kell hajtani, a különleges forma miatt az ülés így viszonylag magasra került. Egy kisméretű, lítium-ion akkumulátorból táplált villanymotor azért be tud segíteni, ha például egy hegy tetején szeretnénk tábort verni.

A fura külsejű jármű pár mozdulattal kishajóvá alakítható (Fotó: BeTriton.com)
A fura külsejű jármű pár mozdulattal kishajóvá alakítható (Fotó: BeTriton.com)

A fura külsejű jármű pár mozdulattal kishajóvá alakítható (Fotó: BeTriton.com)

A tricikliből pár perc alatt kishajót lehet varázsolni, ehhez egy kapcsolót kell elfordítani, miután behajtottunk a vízbe a Z-Tritonnal. Ezután fel kell hajtani a kerekeket, leengedni a lebegést stabilizáló tartályokat és az apró villanymotor hajócsavarját. Az irányításról egy különleges formájú kormánykerék gondoskodik, érdekesség, hogy hajóként használva a járgány "hátrafelé" megy, azaz, a biciklis menetiránnyal szembe. A hajózáshoz speciális lámpák is járnak, amelyek lehetővé teszik a szabálys vízi közlekedést.

A pedálos hajtásba egy kis villanymotor is be tud segíteni (Fotó: BeTriton.com)
A pedálos hajtásba egy kis villanymotor is be tud segíteni (Fotó: BeTriton.com)

A pedálos hajtásba egy kis villanymotor is be tud segíteni (Fotó: BeTriton.com)

Ha esetleg lemerülne az akkumulátor, evezőkkel folytathatjuk az utat, a "hajóhíd" ablakát pedig egy szintén kézzel mozgatható ablaktörlővel lehet tisztítani. A kabin tetejére napelemek is kerültek, amivel tölthető az akkumulátor, de USB-csatlakozón keresztül akár a telefonunkat is tölthetjük. Az utastérben ketten férnek el, az alváshoz azért nem árt, ha ez a két ember eléggé szereti egymást.

Érdekesség, hogy a kabin tetején egy afféle kaspót is kialakítottak, így akár a kedvenc szobanövényünket is magunkkal vihetjük a kirándulásra.

A Z-Triton 2.0-t Svájc hegyi útjain, a Genfi-tavon, emelett Párizsban, Berlinben és Amszterdamban is tesztelték. A tricikli gyártása már folyamatban van, az első európai megrendeléseket idénre ígérik. Aki szeretne egyet, annak 100 eurós letétet kell kifizetnie a megrendelés mellé, a Z-Triton 2.0 teljes ára 14 500 eurótól indul, azaz szűk 5,5 millió forintot kell kifizetni érte, ez azonban még különféle extrákkal növelhető. Aki kipróbálná, annak kölcsönzésre is lehetősége van, igaz, egyelőre erre csak Lettországban van lehetőség: a kétnapos bérlés 120 euróba kerül.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)