Hirdetés

Ki sem látnál ebből a Cadillacből, mert nincs rajta ablak

|

Ráadásul nem csak a szélvédő hiányzik a futurisztikus koncepcióautóról, amellyel az amerikai márka a teljesen autonóm járművek korszakára készül.

Hirdetés

A koronavírus miatt csak virtuálisan mutatta be az idei CES során legújabb koncepcióautóját a Cadillac - írja az InsideEVs. A meghökkentő külsejű Cadillac InnerSpace Autonomous Concept a márka Halo portfóliójába tartozik, amelynek két korábbi tagját - a PersonalSpace együléses eVTOL repülő járművét és az önvezető nappalira emlékeztető SocialSpace egyterűt is a Las Vegas-i szórakoztató elektronikai szakvásár során csodálhatták meg az érdeklődők - igaz, csak online videókon. Az InsideEVs azonban most betekintést nyerhetett a General Motors michigani boszorkánykonyhájába, az úgynevezett GM Design Dome-ba, ahol életnagyságú modellek formájában megtekinthették a futurisztikus koncepciókat.

A Cadillac InnerSpace teljesen átírja, amit az autózásról eddig gondoltunk (Fotó: Cadillac)
A Cadillac InnerSpace teljesen átírja, amit az autózásról eddig gondoltunk (Fotó: Cadillac)

A Cadillac InnerSpace teljesen átírja, amit az autózásról eddig gondoltunk (Fotó: Cadillac)

Az InnerSpace, ahogy teljes neve is mutatja egy 100 százalékban önvezető koncepcióautó lett, ez a számok nyelvére lefordítva 5-ös szintű önvezetést jelent, azaz, sofőrről már nem is beszélhetünk, a kocsiban ugyanis se kormány, se pedálok nincsenek. Az utasok egy applikáción keresztül vagy hangvezérléssel adhatják meg a járműnek az úti céljukat, innentől pedig már semmi mást nem kell csinálniuk, mint hátradőlni és élvezni a hangtalan suhanást.

Az autónak már a külsején is látszik, hogy teljesen új megközelítést alkalmaz, a hosszan elnyújtott A-oszlop ugyanis cskanem használhatatlanná tenne egy ilyen járművet, ha azt egy embernek kellene vezetnie. Ehelyett hatalmas üvegtető várja az utasokat, akik bizonyára meg fognak lepődni azon, hogy szélvédő már nem is került az autóba. Pontosabban, a szélvédő üveg helyét teljes méretű képernyők foglalják el, amelyeken menet közben lehet mozizni, internetezni, online videohívásokat lebonyolítani. Azért, ha valakinek hiányzik a klasszikus utazási élmény, bekapcsolhatja a külső panorámakamerákat, amelyek ilyenkor a külvilág képét vetítik a szélvédő helyére épített kijelzőkre.

Se kormány, se pedálok, se szélvédő - az önvezető jövő autói teljesen mások, mint a mostaniak (Fotó: Cadillac)
Se kormány, se pedálok, se szélvédő - az önvezető jövő autói teljesen mások, mint a mostaniak (Fotó: Cadillac)

Se kormány, se pedálok, se szélvédő - az önvezető jövő autói teljesen mások, mint a mostaniak (Fotó: Cadillac)

Az InnerSpace azonban további technológiai ínyencségeket is tartogat: az autó nyitását egy különleges QR-kóddal oldották meg, amely az ajtón jelenik meg. Ezt leolvasva az üvegtető felfelé nyílik, az ajtók pedig kifelé, a beszállást pedig az is segíti, hogy a kanapészerű ülések kifordulnak az utasok felé, majd, miután beültek, minden visszatér az alapállásba, hogy az autó - amelynek digitális hátterét az Ultifi szoftverplatform adja - útnak indulhasson.

Hirdetés

Utazás közben a bent ülők szinte wellness-központban érezhetik magukat, a különleges hangulatfényektől kezdve a vibrációs hangterápián át egészen a mesterséges intelligencia által kikevert illóolajokig, amelyeket a napszak, az úti cél és még egy sor más tényező alapján pumpál az utastérbe az InnerSpace központi "agya".

Az impozáns méretű limuzin formavilága használhatatlan lenne egy "hagyományos" autónál (Fotó: Cadillac)
Az impozáns méretű limuzin formavilága használhatatlan lenne egy "hagyományos" autónál (Fotó: Cadillac)

Az impozáns méretű limuzin formavilága használhatatlan lenne egy "hagyományos" autónál (Fotó: Cadillac)

Akinek megtetszett a koncepció, az most bizonyára elszomorodik, ha eláruljuk, hogy az InnerSpace ebben a formában biztosan nem lesz majd kapható, azonban a koncepcióautón látható újdonságok egy része valószínűleg idővel megérkezik majd a Cadillac autóiba. Erre legkésőbb 2030-ig kerülhet sor a márka közlése szerint, ami optimista becslés, legalábbis az 5-ös szintű önvezetés elterjedését tekintve. Jelenleg a 3-as szintű önvezetést támogató autók kezdik bontogatni a szárnyaikat, így a mérnököknek, illetve a szabályozásért felelős döntéshozóknak alaposan bele kell húzni, hogy a következő hét év során elháruljanak az akadályok a teljesen autonóm járművek megjelenése elől.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)