Hirdetés

1200 kilométeres hatótávot ígér az elektromos önvezető nappali

|

A guruló UFO-ba már sem kormány, sem műszerfal nem került.

Hirdetés

Bár a világ egyelőre még csak készül az önvezető autók elterjedésére - a Mercedes nemrég kapott engedélyt az úgynevezett 3-as szintű önvezető autók forgalomba helyezésére - egy olasz designcég megmutatta, hogyan képzeli el azt a kort, amikor már senki sem foglalkozik majd a vezetéssel az utasok közül.

Az Icona ugyanis már a teljesen autonóm, azaz 5-ös szintű önvezetéshez tervezte Nucleus nevű koncepció-autóját, a Nucleust.

Az Icona Nucleus hat utasnak kínál kényelmes utazási lehetőséget (Fotó: Icona Design Group)
Az Icona Nucleus hat utasnak kínál kényelmes utazási lehetőséget (Fotó: Icona Design Group)

Az Icona Nucleus hat utasnak kínál kényelmes utazási lehetőséget (Fotó: Icona Design Group)

A futurisztikus külsejű autónak már a külső kialakítása is mutatja, hogy ez már egy teljesen új világhoz készült.

Hirdetés

Rendkívül magas oldalfala miatt ugyanis nem lehet belőle rendesen kilátni, igaz, ugyanez a megoldás távol tartja a kíváncsi szemeket is az autó utasaitól, akik azért a hatalmas üvegtetőn át gyönyörködhetnek a külvilágban és természetes fényhez is juthatnak.

Ablak nincs, van helyette hatalmas üvegtető (Fotó: Icona Design Group)
Ablak nincs, van helyette hatalmas üvegtető (Fotó: Icona Design Group)

Ablak nincs, van helyette hatalmas üvegtető (Fotó: Icona Design Group)

A Nucleuson azonban nincs visszapillantó tükör sem és általában, jobban hasonlít a Starship kézbesítő robotjaira, mint egy autóra.

A Nucleus természetesen elektromos hajtással közlekedik, amelyhez hidrogéncellás kiegészítés is tartozik. Ezzel egészen komoly, 1200 kilométeres hatótávra lehetne képes, ha nem csak koncepció formájában létezne, így egyelőre nem fenyegeti veszély a jelenlegi hatótávkirály Lucid Air 837 kilométeres kapacitását. Az Icona Nucleus 3,5 másodperc alatt éri el álló helyből a 100 km/h sebességet, akár hat utassal a fedélzeten.

A formaterv látványosan eltér a "hagyományos" autóktól (Fotó: Icona Design Group)
A formaterv látványosan eltér a "hagyományos" autóktól (Fotó: Icona Design Group)

A formaterv látványosan eltér a "hagyományos" autóktól (Fotó: Icona Design Group)

Az utasok egyébként a repülőgépek első osztályát idéző kényelemben utazhatnak. Az első ülések hátrafordíthatóak, így az autó belseje közösségi térré változtatható, a hátsó ülések pedig hátrahajthatóak vagy kanapévá alakíthatóak.

A Nucleus designján 21 ország 90 tervezője dolgozott Los Angelestől Sanghajig. Arról egyelőre nincs információ, hogy az Icona tervezi-e megvalósítani különleges önvezető autóját, arra azonban bőven elég a koncepció, hogy lássuk: az önvezetés világában teljesen más szabályok érvényesülnek majd, mint a "hagyományos" autók esetén. Lásd még a Citroën önvezető elektromos "bódéit".

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)