Hirdetés

Váratlan megrendelés rántotta vissza a csőd széléről a NASA-buszt fejlesztő céget

|

Már szinte elfogyott a pénzük, amikor a semmiből megjött az USA egyik legnagyobb vállalata.

Hirdetés

Még áprilisban írtuk meg, hogy meglepő eredménnyel zárult a NASA tendere, amelyen beszállítót kerestek az űrhajósaikat a kilövőálláshoz elszállító kisbuszok következő generációjához. A pályázati kiírás szerint olyan zéró emissziós jármű tervét kellett benyújtani, ami kilenc ember - köztük négy szkafanderes űrhajós - szállítására alkalas, emellett pedig elegendő hely van benne az összes felszerelésnek, amire az asztronautáknak szüksége van az útjuk során.

A befutó nagy meglepetésre nem a korábbi NASA-buszokat gyártó, egyébként főként elegáns lakókocsiaikról ismert Airstream lett, de nem is a Mercedes, amelynek egy Sprinter típusú buszát használták az utóbbi időben az amerikai kilövések előtt. Egy jobbára ismeretlen, elektromos kishaszonjárműveket fejlesztő startup, a Canoo lett a tender nyertese, amelynek értelmében legkésőbb jövő júniusig le kell szállítaniuk az első Astrovant a NASA-nak. Mindezért egyébként 149 ezer dollárt, azaz körülbelül 52 millió forintot kaptak, ennek ellenére nemrég kiderült, hogy komoly anyagi gondjaik támadtak.

A Canoo elektromos furgonja könnyedén átalakítható (Fotó: Canoo)
A Canoo elektromos furgonja könnyedén átalakítható (Fotó: Canoo)

A Canoo elektromos furgonja könnyedén átalakítható (Fotó: Canoo)

Az InsideEVs számolt be róla, hogy a cég idei első negyedéves pénzügyi jelentéséből az derült ki, hogy csaknem teljesen kifogytak a pénzből. Annak ellenére kerültek a csőd szélére, hogy korábban azt állították, már több mint 17 ezer előrendelés futott be hozzájuk az elektromos furgonra, ami azt jelenti, hogy eddig megközelítőleg 750 millió dollár folyt be a cég számláira.Az első negyedévben 125,4 milliós veszteséget könyveltek el, a következő három hónapra pedig 115 millió dolláros kiadással számoltak, így a komoly bevétel ellenére sem elképzelhetetlen, hogy valóban majdnem tönkrement a vállalkozás.

Hirdetés

Mielőtt azonban le kellett volna húzniuk a rolót és értesíteni az előrendelőket, hogy sajnos nem tudják teljesíteni a megrendeléseket, derült égből villámycsapásként olyan ügyfél futott be, amely egy csapásra megoldhatja a kis cég gondjait. A világ egyik legnagyobb cégének számító hipermarket-lánc az amerikai Walmart ugyanis egyből 4500 tisztán elektromos kisfurgont rendelt meg a Canoo-tól, egy olyan kitétellel, hogy a megrendelést akár 10 000 darabra is kiegészíthetik.

A céget a Walmart hipermarket-lánc gigarendelése rántotta vissza a csőd széléről (Fotó: Canoo)
A céget a Walmart hipermarket-lánc gigarendelése rántotta vissza a csőd széléről (Fotó: Canoo)

A céget a Walmart hipermarket-lánc gigarendelése rántotta vissza a csőd széléről (Fotó: Canoo)

A Canoo haszonjárművei így egyrészt a Walmart saját árucikkeit fogják házhoz szállítani, illetve bekerülhetnek a Walmart GoLocal szolgáltatásába is, amely más cégeknek kínál logisztikai megoldásokat. A megállapodás értelmében a Canoo Light Delivery Vehicle (LDV) nevet viselő kisfurgonjából a Walmart flottájába szánt darabokat az idéi év utolsó negyedévében fogják legyártani. Ezelőtt azonban a Walmart már néhány héten belül megkezdheti az első szállításokat, amelyek célja, hogy a Canoo szakembereivel együtt megtalálják az ideális konfigurációt a későbbi flotta járműveihez.

A moduláris felépítésű furgon a cég ígérete szerint mintegyx 3,4 köbméternyi árut képes megmozgatni, moduláris felépítésének köszönhetően pedig könnyen és gyorsan átalakítható.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)