Hirdetés

Menet közben tölt ez az elektromos Fiat 500

|

Ezzel a megoldással a villanyautósok elfelejthetik a töltőoszlopokat.

Hirdetés

Az elektromos autók jelenlegi legnagyobb hátránya a benzines vagy dízel modellekhez képest a töltési idő. Jelenleg még a legkorszerűbb villanyautóknak is kell legalább 15-20 perc, amíg elérik a 80 százalékos töltési szintet, a "teli tankhoz" viszont általában órákra van szükség. A gyártók már dolgoznak a gyorsabb megoldásokon, a Polestar ötperces töltést ígér, de már nincs messze a másodpercek alatt feltölthető elektromos autó sem.

Ezeknél azonban sokkal elegánsabb megoldást fejlesztett ki a 16 márkát - köztük az Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Fiat, Jeep és az Opel - tömörítő Stellantis-konszern - írja az InsideEVs. A lap információi szerint a cégcsoport az olaszországi Bresciától nem messze építette fel az Arena del Futuro nevet viselő tesztpályát, ami lehetővé teszi az elektromos autók menet közbeni töltését.

A kísérlet során egy elektromos Fiat 500 mutatta be a menet közbeni töltést (Fotó: Stellantis)

A kísérlet során egy elektromos Fiat 500 mutatta be a menet közbeni töltést (Fotó: Stellantis)

A megoldást az úttest aszfaltrétege alá telepített tekercsek jelentik, amelyek a felettük elhaladó autók akkumulátorait képesek tölteni. Ehhez az autónak nem kell megállnia, a sofőr pedig bármikor dönthet úgy, hogy ki-, vagy bekapcsolja a töltést. A fizetést egy integrált, automata rendszer kezeli, így az autósoknak csak a felvett energia után kell fizetniük.

Hirdetés

A Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT) nevű megoldás autópályán megszokott sebességnél is lehetővé teszi a töltést. A Stellantis képviselői szerint ez a módszer végre megszabadítja az elektromos autók vezetőit a hatótávparától, ráadásul, a villanyautók gyártására is hatással lehet, hiszen, ha elterjed, többé nem kell óriási, rendkívül súlyos akkumulátorokat szerelni az elektromos járművekbe.

Az Arena del Futuro-ban lefektetett tesztpályán a töltés egyenárammal történik, ami a Stellantis szerint kevesebb energiaveszteséget jelent, ráadásul, a tekercsekhez réz helyett alumíniumot használhatnak, aminek ugyan alacsonyabb a vezetőképessége, a feladatot azonban képes ellátni, ráadásul feleannyiba kerül, mint a réz, emellett az újrahasznosítása is könnyebb.

Anne-Lise Richard, a Stellantis globális e-mobilitási üzletágának vezetője elmondta, hogy a fejlesztést a cégcsoport Dare Forward 2030 címet viselő stratégiai programjának részeként indították, amelynek célja, hogy az elektromos autók használata hatékonyabb, könnyebb és olcsóbb legyen a jövőben.

A fenti videó tanúsága szerint az elektromos Fiat 500 mellett a pályán egy autóbuszt is teszteltek, de a cég közleményéből nem derült ki, hogy azt is vezeték nélkül töltenék, menet közben. Hasonló, menet közbeni töltéssel Németországban is kísérleteznek, igaz, ott kifejezetten kamionokkal próbálgatják a trolibuszok működésére emlékeztető megoldást.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)