Villámgyorsan tölthető elektromos motor érkezik, új akkumulátor-technológiával

|

Az új megoldás a hatótávval is csodát tesz, a fejlesztők szerint.

Hirdetés

Az elektromos autókban és elektromos motorkerékpárokban használt jelenlegi akkumulátorok többsége lítium-ion technológián alapul, ennek azonban megvannak a maga korlátai. Mivel azonban az elektromos motorok iránt egyre nagyobb az érdeklődés, a hasonló fejlesztésekkel foglalkozó cégek kezdenek alternatív megoldások után nézni.

A különleges akkumulátort a Horwin CR6 elektromos motorjához hasonló prototípuson tesztelik majd (Fotó: Horwin)

A különleges akkumulátort a Horwin CR6 elektromos motorjához hasonló prototípuson tesztelik majd (Fotó: Horwin)

Így tett a német Horwin is, amely az elsők között alkalmaz majd nióbium-titánoxidot (NTO) is tartalmazó lítiumos akkumulátorokat legújabb elektromos motorkerékpárján - írja az RideApart. A cég a brazil CBMM nevű céggel kezdett együttműködést, ők ugyanis a nióbiummal dúsított akkumulátorok szakértői - ennek egyik oka, hogy az úgynevezett átmenetifémek közé tartozó nióbium jelentős részét a dél-amerikai országban bányásszák. A nióbiumot egyébként leggyakrabban különféle ötvözetek megerősítésére használják. A két cége megállpodásának értelmében a Horwin számára a CBMM a Toshiba mérnökeivel együttműködve állítja majd elő az NTO-vegyületet.

Hirdetés

A Toshiba által most használt lítium-titánoxid anódokhoz képest az NTO-val dúsított akkumulátoroknak a cégek ígérete szerint háromszoros lesz az energiasűrűsége, ami azt jelenti, hogy a motorok töltését körülbelül 10 perc alatt lehet majd megoldani. A Horwin a jelenleg is kapható CR6 motorkerékpárhoz hasonló prototípuson fogja tesztelni az NTO-akkumulátorokat, így lehet következtetni az érkező motorok teljesítményére. A CR6-ot egy 6,2 kilowattos, 8,3 lóerős motor hajtja, amely egyetlen töltéssel szűk 150 kilométert tud megtenni. A Toshiba szerint az NTO-akkumulátorok jelentősen megnövelik majd az új gépek hatótávját is.

Pricilla Favero, a Horwin Brazil vezérigazgatója szerint az első NTO-akksival szerelt motorkerékpárok 2024-ben jelenhetnek meg a brazil piacon, reményeik szerint ezután rövidesen más országokban is hozzá lehet majd jutni az ulragyors töltést lehetővé tévő járművekhez. A cégvezető szerint az NTO-akkumulátorok körülbelől húszezerszer lehet feltölteni, mielőtt csökkenne a teljesítményük.

A Horwin elektromos motorjában debütálhat az NTO-akkumulátor (Fotó: Horwin)

A Horwin elektromos motorjában debütálhat az NTO-akkumulátor (Fotó: Horwin)

A CBMM egyébként nem csak a Horwinnak fejleszti az NTO-akkumulátorokat, idén februárban ugyanis megállapodtak a Lightning nevű márkával is, amely kifejezetten elektromos motorokat gyárt.

A nióbium felhasználásával kapcsolatban Rogério Marques Ribas, a CBMM akkumulátorfejlesztő programjának vezetője elmondta, hogy mivel nagyon stabil elemről van szó, biztonságosan és hatékonyan lehet felhasználni akkumulátorok gyártásához.

Ami pedig az elektromos motorok és kerékpárok világát illeti, nemrég írtunk a német Zündappról, amely 38 évnyi tetszhalál után tér vissza erre a piacra, legújabb fejlesztésével. Írtunk emellett a dubaji székhelyű Barq elektromos robogójáról is, amelyet még a Horwin gépénél is gyorsabban lehet menetkész állapotba hozni.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)