Hirdetés

Hidrogén meghajtású kamiont tesztelnek Magyarországon

|

Ráadásul nem is egy gyártó, hanem egy logisztikai vállalat teszi próbára a zéró emissziós haszonjárművet a gyakorlatban.

Hirdetés

A Gebrüder Weiss Kft. Magyarországon elsőként tesztel hidrogénhajtású teherautót fuvarfeladatok végrehajtására. Varga Bálint, a cég ügyvezetője bejelentette, hogy a Hyundai XCIENT típusú kamion ezekben a napokban - a Linde Gáz Magyarország Zrt. közreműködésével - CO2 kibocsátás-mentesen továbbítja az ügyfeleek küldeményeit. A tesztfutás része a cég fenntarthatósági politikájának, amelynek célja a működéssel összefüggő emisszió nullára csökkentése.

A 17 tonna hasznos teherbírású, 400 kilométer hatótávú járművet sajtótájékoztatón mutatta be Varga Bálint. Mint mondta, a Gebrüder Weiss a világon az elsők között alkalmaz zöld hidrogén üzemű teherautót logisztikai feladatokra, a jármű két éve sikeresen működik Svájcban.

A hidrogénhajtású Hyundai XCIENT kamion 36 tonnát tud megmozgatni (Fotó: Gebrüder Weiss)
A hidrogénhajtású Hyundai XCIENT kamion 36 tonnát tud megmozgatni (Fotó: Gebrüder Weiss)

A tapasztalatok kiválóak: a 36 tonna össztömegű kamion áruterítési feladatok teljesítése során évente 70 ezer kilométert tesz meg, és már ezzel az egy járművel is évente 80 tonna széndioxidtól mentesíti a környezetet.

Hirdetés

Hegedüs Ákos, Linde Gáz Magyarország Zrt. vezérigazgatója a vállalat budapesti telephelyén tartott sajtótájékoztatón ismertette a hidrogén-üzemanyag magyarországi tankolásának jelenlegi lehetőségeit és a zöld hidrogén hazai gyártásával összefüggő terveket.

"Büszkék vagyunk arra, hogy a Linde Magyarországon elsőként és egyedüliként teszi lehetővé karbonsemleges hidrogénnel működő személy- és haszongépjárművek tankolását, továbbá bízik benne, hogy hamarosan több helyszínen indul meg a buszok és vonatok hidrogénnel való ellátása, hasonló módon, mint több európai országban"

- mutatott rá a Linde vezérigazgatója.

A hidrogénkamion egy tankkal 400 kilométert képes megtenni (Fotó: Gebrüder Weiss)
A hidrogénkamion egy tankkal 400 kilométert képes megtenni (Fotó: Gebrüder Weiss)

A hidrogéntöltő infrastruktúra fontosságát jól szemlélteti az a bonyolult útvonaltervezés - Innsbruck (AT), Erlangen (DE), Prága (CZ) és Bécs (AT) érintésével Budapestre -, amelyet a hidrogénüzemű teherautónak Svájcból Magyarországra kellett bejárnia a rendelkezésre álló töltőállomások hiánya miatt.

Varga Bálint végezetül kijelentette, hogy a GW a technológia legkorábbi szakaszaiban alkalmazza a már elérhető zöld technológiákat, köztük az elektromos, a LNG és a CNG meghajtást. A társaság zöld logisztika iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a napokban megkezdte a házhozszállítási üzletág küldeményeinek továbbítását saját emissziómentes járműveivel Budapest, Győr, Zalaegerszeg, Pécs és Szeged belvárosi területein, és szolgálatba állította az ehhez szükséges elektromos járműflotta első tíz járművét, amelyet az év második felében további tíz furgon egészít ki. A fejlesztés következő lépcsőfoka a min. 250-300 km hatótávú elektromos járművek beszerzése lesz, amivel Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza kiszolgálhatóvá válna.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)