Hirdetés

Másfél óra alatt ér Londonból New Yorkba ez a hidrogénes szupergép

|

A hangsebesség ötszörösével száguldhat majd a különleges prototípus.

Hirdetés

A repülésnek óriási a környezeti terhelése, ráadásul még a mai napig meglehetősen sok idő kell hozzá: Európából Ausztráliába például nagyjából 20 óra alatt lehet eljutni utasszállító repülővel - írja a The Next Web.

Ezen változtatna a svájci Destinus startup, amelynek különleges repülőgép-prototípusa mindössze négy óra alatt lenne képes teljesíteni a távot. A jelenleg még fejlesztés alatt álló, de már letesztelt Eiger nevű modell sebességét még jobban illusztrálja, ha azt írjuk, hogy a New York és London közti, 5570 kilométeres távolságot mindössze másfél óra alatt képes letudni, ami nagyjából annyi, mint Budapestről lejutni Zamárdiba autóval.

Az Eiger nevű prototípus már túlvan az első sikeres próbarepülésen (Fotó: Destinus)
Az Eiger nevű prototípus már túlvan az első sikeres próbarepülésen (Fotó: Destinus)

A Denstinus mögött az orosz származású fizikus és vállalkozó, Mihail Kokorics áll, akinek előrejelzése szerint a Destinus már a 2020-as évtized vége előtt szolgálatba állíthatná az első, 25 utas szállítására alkalmas, 7500 kilométeres hatótávú, hidrogénhajtású repülőjét. Ezt nagyobb, akár 100 utas befogadására képes gépek követnék.

Hirdetés

A cég az elmúlt években már tesztelgette az Eigert, tavaly pedig egy München melletti repülőtérről felszállva sikeres tesztrepülést hajtottak végre vele. A jelentős sebesség elérése érdekében a Destinus gépei egyébként a mostani utasszállítóknál lényegesen magasabban, körülbelül 50 kilométeres magasságban repülnének. Ez a régió már nagyon közel van a Föld légkörének a széléhez, emiatt kisebb a légellenállás is, ami növeli a hatótávot.

Az Eiger hiperszonikus gép a tesztrepülés során (Fotó: Destinus)
Az Eiger hiperszonikus gép a tesztrepülés során (Fotó: Destinus)

A hidrogénhajtású repülőgépek fejlesztése még gyerekcipőben jár, tavaly írtunk a német kormány egyik projektjéről, ami világelsőként tenné lehetővé a zéró emissziós légi utasszállítást. A hidrogén-technológia terjedése pedig a Hindenburg katasztrófája miatt megszűnt léghajózást is új alapokra helyezné.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)