Hirdetés

Meddig bírja egy töltéssel a Tesla Cybertruck?

|

Megbecsülték a hatótávját egy mérnöktől származó információ alapján.

Hirdetés

A Tesla fennállásának legrejtélyesebb sztorija a hosszú ideje folyamatos csúszásban levő Cybertruck, a brand első pickupja, mely kinézetre akár holdjárónak is elmenne futurisztikus vonalai miatt. A típus körüli óriási felhajtást fokozza az is, hogy valami mindig történik a háza táján. Gyakran veszik fel videóra forgalomban a tesztelésre kiadott példányokat, ment egy kört vele a magyar köztársasági elnök is is, és most már úgy néz ki, hogy lassan tényleg megkezdik a kiszállításokat.

Mindazonáltal az elektromos "meseautó" egyik legizgalmasabb titka sokak szemében az, hogy hány kilométert lehet megtenni vele csurig töltött akkumulátorral. A 2019-es leleplezésen az egyik bemutatott példányt 800 km-es hatótávúnak titulálták ugyan, de két éve a cég minden technikai adatot eltávolított a honlapjáról.

Hirdetés

Nemrégiben egy bejegyzést tettek közzé a Cybertruck Owners Club fórumán, ami 350 mérföldben, azaz mintegy 560 kilométerben határozza meg ezt az értéket. A poszt írója kiszúrta az elektromos pickup egy példányát Kaliforniában, a Mojave sivatagot átszelő autópálya egyik Superchargerénél, ezért megállt mellette, hogy közelebbről is megnézze.

A meghibásodott autó valamiért nem tudott feltölteni, ezért tulajdonosa a trailerre várt. Egy, a helyszínen tartózkodó mérnök, aki egyébként éppen a Teslának dolgozik, azt mondta, hogy a Cybertrucknak nem lehet tudni a pontos hatótávját, mert a tesztpéldány csak az akkumulátor százalékos értékét jelzi ki, de azt mondta, hogy annyit megy egy töltéssel, mint egy Model X, vagy még többet.

Nos, az alap, kétmotoros Model X összkerék-meghajtással a hivatalos adatok szerint tényleg 560 kilométerre képes, de még a hárommotoros verzió is több, mint 530 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel. A Cybertruck esetében, ha lehet hinni a Tesla mérnökének, ez nagyjából megfelel a ki nem mondott elvárásoknak. Hasonló mutatókkal rendelkezik két másik elektromos pickup is: a Rivian R1T és a Ford-150 Lightning, bár ezen típusok gyártói nem konkrét értéket, hanem értéktartományt adnak meg, mivel a hatótáv az akkumulátor és a motor specifikációjától függően változhat. Ugyanez lehet az oka annak is, hogy a Cybertruck miért nem a még rendelkezésre álló kilométert közli a sofőrrel és utasaival, hanem az akkumulátor töltöttségi állapotát.

Mindenesetre az első, eladásra szánt példányok már november végén a türelmetlen vásárlók tulajdonába kerülhetnek, és azt követően hamar fény derül az elektromos pickup tényleges hatótávjára.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)