Hirdetés

Nem találod ki, milyen motor hajtja ezt a veterán Porschét

|

Egy bolgár cég lehelt új életet az alsó hangon 33 éves sportautóba.

Hirdetés

Az elektromos autók terjedésével elkezdett eltűnni a vérbő sportautók üvöltő motorja iránti vágy, arról nem beszélve, hogy már Európában is egyre több országban kezdik kiszűrni a városi forgalomból a benzinzabáló szörnyetegeket. Nagy-Britanniában például egész egyszerűen kitiltották a városokból azokat a járműveket, amelyek bizonyos emissziós célszámoknak nem felelnek meg. Nem véletlen, hogy a szigetországban már virágzik a veterán autók átalakítási biznisze: egy mai modern autó áráért bármilyen régi klasszikusból úgynevezett restomod-ot faragnak, azaz, a régi jellegzetességek megőrzése mellett a legmodernebb technikával vértezik fel a nagy öregeket.

Ez a Porsche 911 már nem kér egy csepp benzint sem (Fotó: Modern Classics)
Ez a Porsche 911 már nem kér egy csepp benzint sem (Fotó: Modern Classics)

Ez a Porsche 911 már nem kér egy csepp benzint sem (Fotó: Modern Classics)

Erre szakosodott a szófiai Modern Classics nevű cég is, amely elsőként egy gyöngyházfehér Porsche 911 villanyosításával hívta fel magára a figyelmet - írja a Motor1.com. A járgány az 1973 és 1989 között gyártott G-szériából származik - ez volt az első generáció, amelyben megjelent a turbófeltöltő - azaz legalább 33 éves, de az is meglehet, hogy jövőre ünnepli az 50. szülinapját.

Hirdetés

A bolgár cég gondos aprólékossággal lehelt új életet az autóba: a Porsche hagyományaival ellentétben a farmotort elengedték, a korszellemnek megfelelő elektromos hajtás került bele, amit azonban az orrában helyeztek el. A rendszert a BMW-től kölcsönözték, egészen pontosan a BMW i3 villanymotorja került bele (a régi, kissé megosztó külsejű i3-asról van szó, nem az új modellről), amelynek 42 kilowattórás akkumulátora 250 kilométeres hatótávot tesz lehetővé egy töltéssel.

A farmotor helyett a Porsche 911 orrába került az elektromos erőforrás (Fotó: Modern Classics)
A farmotor helyett a Porsche 911 orrába került az elektromos erőforrás (Fotó: Modern Classics)

A farmotor helyett a Porsche 911 orrába került az elektromos erőforrás (Fotó: Modern Classics)

Ez persze a mai elektromos autókat tekintve már kissé kevésnek tűnik, igaz, egy ilyen verdával valószínűleg amúgy is csak élményautózásra indul majd el a tulajdonosa, úgy pedig azért még vállalható. Az elektromos gyorsulásnak köszönhetően viszont a Porsche teljesítménye egy szinten van a hetvenes évek modelljeivel: 184 lóerő gyorsítja 6,8 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/h sebességre a nagy öreget. Egyedül a végsebesség tekintetében marad el a restomod az eredetitől, azt ugyanis elektronikusan 160 km/h-ban maximálták.

A töltőnyílás a hátsó rendszám mögé került (Fotó: Modern Classics)
A töltőnyílás a hátsó rendszám mögé került (Fotó: Modern Classics)

A töltőnyílás a hátsó rendszám mögé került (Fotó: Modern Classics)

A töltőnyílást elegáns megoldással a hátsó rendszámtábla mögé rejtették, lehetőség van 11 kilowattos AC, vagy 50 kilowattos DC töltésre is, ami azt jelenti, hogy 20-tól 80 százalékig 30 perc alatt lehet megetetni.

A műszerfalon megmaradt az analóg nosztalgia (Fotó: Modern Classics)
A műszerfalon megmaradt az analóg nosztalgia (Fotó: Modern Classics)

A műszerfalon megmaradt az analóg nosztalgia (Fotó: Modern Classics)

Emellett több modern megoldás is került a régi külső alá, például blokkolás-, és kipörgésgátló, valamint a BMW-től származó infotainment rendszer, amelynek vezérlését a középkonzolon helyezték el. A műszerfalat viszont megőrizték régi analóg pompájában, csupán a kék betétek árulkodnak róla, hogy itt valami különlegességről van szó. A kék szín visszaköszön a kipufogón is, jelezve, hogy ott már nem jön ki semmi, csak a stílus kedvéért hagyták a helyén.

A középkonzolra került az infotainment rendszer vezérlése (Fotó: Modern Classics)
A középkonzolra került az infotainment rendszer vezérlése (Fotó: Modern Classics)

A középkonzolra került az infotainment rendszer vezérlése (Fotó: Modern Classics)

Sajnos arról nincs információ, hogy mennyibe kerül a csodaautó, de nem lennénk meglepve, ha egy eredeti, gyári állapotú G-szériás Porsche 911-nél jóval többe kerülne.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)