Hirdetés

A Tesla „váltságdíjat” kér az akkumulátor egy részének használatáért

|

Az autógyártó ugyan már szabadulna a különös megoldástól, közben viszont csapnivalóan kezeli az általa okozott panaszokat.

Hirdetés

A Teslát sok kritika éri, főleg az önvezető rendszereik problémái miatt, most azonban egy másik ügy miatt áll a bál Elon Musk cége körül - írja az Electrek.

Kiderült ugyanis, hogy a Tesla Model S típusú autóiban szoftveresen korlátozta az akkumulátor kapacitását. A Model S 40 jelű autóikba például ugyanaz az akkumulátorcsomag került, mint a Model S 60-ba, azzal a különbséggel, hogy utóbbi változat 60 kilowattórás akkumulátorát szoftveresen 40 kilowattóránál korlátozták. A magyarázat szerint így akartak többféle választási lehetőséget kínálni a vásárlóknak, anélkül, hogy a gyártósorok munkájába be kellett volna avatkozni, a kisebb-nagyobb akkupakkok beszerelése érdekében. A megoldás hasonlít a BMW legújabb, igen megosztó szolgáltatására, amely előfizetési díjat kér az autóba egyébként beépített ülésfűtés használatáért.

A Tesla csak a nyilvánosság nyomására oldotta fel a szoftveres korlátozást (Fotó: Tesla)
A Tesla csak a nyilvánosság nyomására oldotta fel a szoftveres korlátozást (Fotó: Tesla)

Nem várt gondot okozott a Tesla szoftveresen korlátozott akkumulátora (Fotó: Tesla)

Bár az Electrek értesülései szerint a Tesla már igyekszik szabadulni ettől a megoldástól, a szoftveresen korlátozott aksik azonban még komoly bosszúságot okoznak a tulajdonosoknak. Egy Jason Hughes nevű ismert Tesla-hacker nemrég arról számolt be, hogy egy ügyfele nemrég használtan vásárolt Tesla Model S 60-at, amelynek 60 kilowattórás akkumulátorát még a vásárlás előtt 90 kilowattórásra cserélték. Hughes szerint az új aksi nem volt szoftveresen korlátozva, azaz praktikusan a Tesla Model S 60-ból Model S 90 lett, a 90 kilowattórás akkumulátornak megfelelő hatótávval. A kocsi azóta még kétszer gazdát cserélt, Hughes ügyfele lett a harmadik tulajdonos, aki már Tesla Model S 90-ként vásárolta meg az autót.

Hirdetés

A gondok azután kezdődtek, hogy az illető szervízbe vitte az autóját, mivel a korai Tesla-modellekben az internet-kapcsolatot egy 3G-modem jelentette, ezt a szolgáltatást azonban mostanában kezdték el kivezetni a mobilszolgáltatók, így a Tesla is sorra hívta be az ügyfeleit, hogy az autókban modernebb kommunikációs eszközre cseréljék a korábbi 3G-kapcsolatot.

A Tesla-szervízből rövidesen felhívták a tulajdonost, hogy hibát észleltek az autó konfigurációjában, amit szoftversen kijavítottak. Ezután derült ki, hogy a javítás eredményeként a kocsi visszaállt az eredeti, Model S 60-as gyári beállításokra, és emiatt egyből szoftversen korlátozta is a korábban beszerelt 90 kilowattos akkumulátor kapacitását - mintegy 128 kilométerrel csökkentve annak hatótávját.

A pórul járt tulajdonos elmagyarázta a cég képviselőinek az autó helyzetét és kérte, hogy állítsák vissza az akkumulátort olyanra, amilyen volt a javítás előtt, azaz állítsák vissza a Model S 90-re jellemző hatótávot. A Tesla szerelői azonban közölték, hogy ezért 4500 dollárt, azaz bő 1,8 millió forintot kellene fizetnie.

Az illető azonban elutasította ezt a lehetőséget, helyette fordult Hughes-hoz, aki saját állítása szerint képes feloldani a szofveres korlátozást. A hacker azonban annyira felháborodott az eseten, hogy Twitter-oldalán több posztban ismertette az esetet a követőivel. A poszt híre pedig rövidesen eljutott a Teslához is, amelynek képviselői kapcsolatba léptek Hughes-zal és közölték, hogy természetesen ingyenesen helyreállítják a szoftverrel korlátozott akkumulátor kapacitását.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)