Hirdetés

Tömegkarambolt okozhatott egy önvezető Tesla

|

Az autó tulajdonosa a szoftvert okolja a balesetért.

Hirdetés

Tavaly rengeteget írtunk a Tesla által önvezetőnek nevezett Full Self-Driving (FSD) üzemmóddal kapcsolatos problémákról. Az elméletileg 3-as szintű önvezetésre képes autók ugyanis komoly hibákat produkálnak: egy újságíró majdnem szakadékba zuhant egy Tesla volánja mögött, míg egy szoftverbiztonsági szakértő egyenesen azt állítja, hogy az FSD-vel közlekedő autók könnyedén elgázolhatják a gyerekeket, mivel nem érzékelik őket megfelelően.

A Teslát a fogyasztók megtévesztése miatt a bíróság is elmarasztalta, az Autopilot-nak nevezett vezetőtámogató rendszere miatt pedig szövetségi nyomozás is indult már a cég ellen. Most azonban ismét egy, az FSD-nek tulajdonított baleset miatt kezdtek vizsgálódni a Tesla háza táján - írja az Ars Technica.

A Tesla önvezető módját használó autósok sok balesetet okoztak tavaly (Fotó: Tesla)
A Tesla önvezető módját használó autósok sok balesetet okoztak tavaly (Fotó: Tesla)

A lap egy tavaly november 24-én bekövetkezett esetről számolt be: egy Tesla Model S ugyanis a kaliforniai I-80-as autópályán haladva először többször sávot váltott, majd váratlanul - a fékezést indokolttá tévő külső tényező jelenléte nélkül - 55 mérföldes óránkénti sebességről 20 mérföldes sebességre lassított le.

Hirdetés

Ez szinte büntetőfékezésnek is felfogható egy autópályán, így nem csoda, hogy az autópályán megszokott sebességgel érkező többi autósnak nem nagyon maradt ideje és lehetősége elkerülni a lassan mozgó járművet. Ez nyolc autó összeütközésével járt, amelynek következtében egy embert kórházba kellett szállítani, míg nyolcan könnyebb sérüléseket szenvedtek.

A Teslában utazó férfi szerint a karambolt egyértelműen az FSD működése okozta, amely szerinte meghibásodott a baleset előtti pillanatokban. A rendőrség azonban egyelőre nem tudta megállapítani, hogy az önvezető szoftver valóban működött-e a kérdéses időpontban.

A CNN a kaliforniai autópálya-rendőrséghez, a California Highway Patrolhoz (CHP) fordult, ahonnan azt a választ kapták, hogy a rendőrök nem tudják igazolni, hogy az FSD be volt-e kapcsolva, ez az információ ugyanis csak a Tesla számára elérhető.

Bár a Tesla váltig állítja, hogy semmi gond nincs az önvezető(nek nevezett) szoftverükkel, 2021 végén több ezer autójukat kellett visszahívni szoftverfrissítésre, mivel az addigi szoftver úgynevezett "fantom vészfékezéseket" hajtott végre, teljesen váratlanul és indokolatlanul.  Ez pedig csak egy probléma a sokból, a Tesla ellen ugyanis legalább 38 alkalommal indított vizsgálatot az amerikai autópálya-felügyelet, a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)

Elon Musk cége egyébként 15 000 dollárt kér az FSD-módért, amelynek hozzáférhetőségét, a korábbi béta-tesztek után, éppen aznap nyitották meg mindenki előtt, amikor az említett tömegkarambol bekövetkezett.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)