Hirdetés

Saját energiatároló rendszert fejleszt a horvát csodagyerek cége

|

Mate Rimac új leányvállalatot is létrehozott az új üzletághoz.

Hirdetés

Az elektromos autók világából a legtöbben csak a Tesla nevét ismerik, holott déli szomszédunknál, Horvátországban fejlesztik az egyik legizgalmasabb és leggyorsabb villanyos járgányt. A Rimac Nevera mögött az idén 34. születésnapját ünneplő Mate Rimac áll, aki elképesztő építkezésbe kezdett, az általa fejlesztett hiperautókat összeszerelő Rimac Campus Horvátország egyik legmodernebb üzeme.

A Rimac autói nem hétköznapi felhasználóknak készülnek, figyelembe véve kétmillió dollár körüli árukat - nem véletlen, hogy a legelső példányt Nico Rosberg Forma-1 bajnok vásárolta meg még tavaly.

A Rimac Nevera a világ egyik leggyorsabb elektromos hiperautója (Fotó: Rimac Automobili)
A Rimac Nevera a világ egyik leggyorsabb elektromos hiperautója (Fotó: Rimac Automobili)

A cég nemrég kibővült, miután a Rimac Group elektromos autókhoz való alkatrészeket gyártó Rimac Technology nevű részlege bejelentette, hogy egy új leányvállalatot alapítottak, amellyel energiatároló rendszerek fejlesztésébe fognak.

Hirdetés

A Rimac Energy ezzel a Tesla - és más, elektromos autókat fejlesztő cégek, például a Nissan - nyomdokaiba lépett. A Tesla Powerwall és a Nissan xStorage rendszerek a megújuló energia tárolását teszik lehetővé, akár otthon, a lakásban is. A Tesla egyébként ugyanezt "nagyban" is kínálja: a Tesla Megapack konténerek alkalmazásával tavaly decemberben állt üzembe Európa eddigi legnagyobb teslás energiatároló-projektje.

A Rimac Energy energiatároló berendezésének látványterve (Fotó: Rimac Energy)
A Rimac Energy energiatároló berendezésének látványterve (Fotó: Rimac Energy)

A Rimac Energy erre a piacra szeretne betörni az úgynevezett helyhez kötött energiatároló rendszer (stationary Energy Storage System - ESS) fejlesztésével. Ahogy a cég közleményében írja, a hasonló installációk "elengedhetetlenek a megújuló energia teljes potenciáljának kiaknázásához és az energiahálózataink dekarbonizálásához".

Az új leaányvállalat csapata az elmúlt 18 hónapban jött létre, ma pedig már 60 saját alkalmazottal dolgoznak az első generációs ESS-rendszerek kifejlesztésén. A cég egyelőre nem árult el túl sok részletet az új proejtről, csupán annyit mondtak, hogy az elektromos autóik hajtásláncainál alkalmazott mérnöki és designfilozófiát fogják alkalmanzi az energiatárolók fejlesztésénél is.

A Rimac Energy állítása szerint az új akkumulátor-architektúrájuknak köszönhetően 50 százalékkal tudják növelni az energiatárolójuk hatékonyságát, miközben 40 százalékkal csökkentik azok üzemeltetésének környezeti terhelését.

Az első egységeket főleg ipari, kereskedelmi és szolgáltatói célokra kínálják majd, de gyártanak majd gyors és ultragyors, illetve megawattos teljesítményű töltőberendezéseket is. Utóbbiaknál beépített akkumulátorokkal kerülik majd el a hálózat túlterhelését.

Az első energiatároló rendszereket már az idei év végére legyárthatják, az első telepítések 2024-ben, a tömeges gyártás pedig 2025-ben indul. A tervek szerint a horvátországi Rimac Campus évente több mint 10 gigawattórányi energiatárolási kapacitást lesz majd képes előállítani.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)