Hirdetés

Újabb retro autólegendát képzeltek el elektromos autóként

|

A több mint 40 éven át gyártott francia kisautót egy grafikus képzelte el modern változatban.

Hirdetés

Az egykor rendkívül népszerű autólegendákat sorra támasztják fel: a Mini után jött a Fiat 500, de azóta feltámadt hamvaiból a Renault Alpine A110, de emléíthetnénk a hazánkban is rendkívül népszerű Ford Mustangot is, nemsokára pedig érkezik a Volkswagen legendás kisbuszának elektromos változata a VW ID. Buzz is. 

Az elektromobilitás fejlődésének köszönhetően persze a legtöbb újdonság már tisztán elektromos hajtással érkezik: a Fiat Topolino modelljének újragondolt változata, vagy épp a Nissan sportkocsi-ikonjának következő generációja is már elektromos autóként lesz majd kapható.

A Citroën 2CV-ből, azaz a Kacsából közel négymillió darabot adtak el (Fotó: Unsplash/Jonas Schöne)

A Citroën 2CV-ből, azaz a Kacsából közel négymillió darabot adtak el (Fotó: Unsplash/Jonas Schöne)

Érdekesség, hogy az előbb említett Fiat egyébként egy 2019-es Citroën koncepcióra épül, és ugyanígy a francia márka ihlette meg Dejan Hristov grafikust, aki az 1948-tól 1990-ig gyártott ikonikus kisautót, a Kacsa becenéven is emlegetett Citroën 2CV-t gondolta újra modern formában.

Az elektromos Citroën 2CV jóval nagyobb lenne a nagy elődnél (Fotó: Dejan Hristov/Behance)

Az elektromos Citroën 2CV jóval nagyobb lenne a nagy elődnél (Fotó: Dejan Hristov/Behance)

Az eredeti Citroën 2CV olcsó és praktikus kisautónak készült, amellyel eredetileg a még lovaskocsival járó gazdáknak akartak hatékonyabb közlekedési eszközt kínálni. A "guruló esernyőként" is becézett kisautó azonban nagyon "betalált" és a városlakók közül is rengetegen vásárolták a takarékos, kis helyen is elférő Kacsát. Az autóból a gyártás 42 éve során több mint 3,8 millió darabot értékesítettek, ezzel ez lett az első olyan, elsőkerékhajtású jármű, amiből több mint egymillió darabot adtak el. A francia kisautó sikerét gyakran a bogárhátú Volkswagenhez szokták hasonlítani, de érdemes megjegyezni, hogy kalandvágyó versenyzők a Párizs-Dakar rallyn is elindultak vele.

Hirdetés

Hristov sajnos nem írta le a képek mellé, hogy milyen tulajdonságokkal ruházta fel az elektromos autóként újragondolt Citroën 2CV-t, így csupán a látvány alapján sóvároghatunk utána. A kerekek méretéből ítélve egyébként az elektromos Kacsa jóval nagyobb, mint az eredeti változat: kicsi vagy közepes városi SUV-nak tűnik ez alapján, ami nagyjából a Citroën C3 Aircross méretével egyezhet meg. A grafikus meghagyta a különálló lámpatesteket, igaz, azokban LED-ekre cserélte az izzókat, az autóról viszont eltűntek a visszapillantó tükrök, amelyek helyét a C-oszlopra szerelt kamerák váltották fel.

A kisautó hátulja is a legendás elődöt idézi, a visszapillantók helyett kamerákat kapott a C-oszlopra (Fotó: Dejan Hristov/Behance)

A kisautó hátulja is a legendás elődöt idézi, a visszapillantók helyett kamerákat kapott a C-oszlopra (Fotó: Dejan Hristov/Behance)

A grafikus többféle változatot is elképzelt az elektromos 2CV-ből, a nyitható tetejűtől a mai divatnak megfelelően sportosított verzióig. Arról sajnos egyelőre nincs hír, hogy a Citroën valóban fontolgatná-e a Kacsa feltámasztását, így valószínű, hogy Hristov terve is a pár éve nagy figyelmet kapó elektromos Trabant sorsára jut majd. Hristov egyébként a keleti blokk népszerű kisautóját, a Yugo-t is elképzelte elektromos autóként, de tervezett egy meghökkentő terepjáró verziót a BMW Isettájából is, amelyről nemrég megírtuk, hogy Microlino néven valóban feltámad majd - természetesen elektromos hajtással.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)