Hirdetés

Ennyi volt az elektromos rollereknek?

|

Párizsban már fontolgatják, hogy kitiltják a városból az e-mobilitási eszközöket.

Hirdetés

Az elektromos rollerek megosztó járművek: sokan imádják, de nem kicsi az a tábor sem, amelynek tagjai rossz szemmel nézik a városokat elborító kétkerekűeket. Ez különösen azóta igaz, hogy Európa több nagyvárosában - így nálunk is - megjelentek az autómegosztó szolgáltatások mintáját követő e-rolleres cégek.

A technológia olyan gyorsan fejlődött, hogy a szabályozóknak még sok helyen nem volt ideje megfelelő törvényeket kitalálni a rollerek megjelenésére, emiatt Európa egyes országai között egészen eltérő rendelkezések vonatkoznak az elektromos rollerekre. A mikromobilitási eszközökre azért is néznek sokan rossz szemmel, mert a bérelhető változatokat a felhasználók sokszor a legrosszabb helyeken teszik le, akadályozva a forgalmat. Emiatt ma már vaskos büntetésre számíthat, aki nem tartja be a bérléssel foglalkozó cégek saját szabályzatát.

Az elektromos rollerekkel kapcsolatos szabályozás sok helyen hiányos vagy életszerűtlen (Fotó: Tier.app)
Az elektromos rollerekkel kapcsolatos szabályozás sok helyen hiányos vagy életszerűtlen (Fotó: Tier.app)

Az InsideEVs azonban most arról számolt be, hogy Párizsból akár el is tűnhetnek a bérelhető rollerek. A francia fővárosban jelenleg több mint 15 ezer rollert lehet kibérelni: három szolgáltató, a Dott, illetve a Magyarországon is szolgáltató Lime és Tier cégek okostelefonos applikációin keresztül.

Hirdetés

A helyi városi tanács azonban most azt fontolgatja, hogy nem újítja meg a rollermegosztó cégek engedélyét, amelyek 2023 februárjában járnak le. Franciaországban rengeteg balesetben érintettek az elektromos rollerezők: 2021-ben 24 halálos baleset történt, amelyek egyik résztvevője elektromos roller volt, idén január és augusztus között pedig 337 - nem feltétlenül halálos - balesetben volt érintett legalább egy rolleres. Ugyanebben az időszakban tavaly 247 baleset történt.

David Belliard, párizs közlekedésért felelős főpolgármester-helyettese, aki egyébként a francia zöld pártból érkezett, úgy fogalmazott, hogy az elektromos rollerek hátrányai ma már felülmúlják az előnyeiket, különösen, ami a biztonságot illeti. Ezért a városvezetés nem tartja biztonságosnak a rollerek jelenlétét. A városi tanács tagjai jelenleg hajlanak a betiltásra, a végső szót azonban majd Anne Hidalgo, Párizs főpolgármestere mondhatja ki.

A franciákon kívül több országban is fontolgatják a rollerekre vonatkozó szabályozások felülvizsgálatát, igaz, sok helyen a felhasználók biztonságát fokoznák különféle megoldásokkal. Az ittas rollerezők kiszűrésére például a Tier fejlesztői a telefonos applikációba építettek be egy ügyes trükköt.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)