Hirdetés

Hidrogéncellás elektromos biciklit villantott egy francia márka

|

Kevesebb, mint két perc alatt lehet megtankolni.

Hirdetés

Az elektromos biciklik népszerűsége egyre csak növekszik, nem véletlen, hogy készült már crossmotort idéző, vicces nevű, elegáns versenybiciklire hajazó változat, sőt, még a böszme terepjáróiról ismert amerikai autómárka is beszállt a villanybringák versenyébe, egy saját fejlesztéssel. Mostanra pedig az is kiderült, hogy nem igaz a "hagyományos" biciklisek e-bringákkal szemben megfogalmazott első számú kritikája, hogy a villanykerékpár csak a lusták játékszere lenne.

Mint látható, sokféle fejlesztés indult már ezen a téren, most viszon a francia Pragma Mobility olyasmit mutatott, amire eddig nem volt példa: legújabb elektromos biciklijük villanymotorját ugyanis egy hidrogén-üzemanyagcella táplálja - írja az InsideEVs.

A Pragma Mobility Alpha Neo nevű biciklije a világ első hidrogéncellás kerékpárja (Fotó: Pragma Mobility)
A Pragma Mobility Alpha Neo nevű biciklije a világ első hidrogéncellás kerékpárja (Fotó: Pragma Mobility)

A lap információi szerint az Alpha Neo egy nyomatékszenzoros, azaz a pedál terhelését figyelő elektromos rásegítéssel ellátott bicikli, amelyet nem hagyományos akkumulátorok táplálnak, hanem a hidrogéncella, amit a cég szerint kevesebb mint két perc alatt lehet megtölteni - persze, ha kéznél van a megfelelő hidrogénes infrastuktúra, ami egyelőre még sok országból hiányzik - igaz, pont a héten számoltunk be a Hyperion hidrogénes hiperautót fejlesztő cég ötletéről, amely mobil hidrogéntöltő állomásokkal oldaná meg a problémát.

Hirdetés

Az Alpha Neo 250 wattos villanymotorját a hátsó kerékagyba építették, amely az európai szabályoknak megfelelően akár 25 km/h extra sebességet is tud biztosítani a felhasználónak. A hidrogéncella 480 wattos, a tartályában 67 gramm hidrogén fér el, amihez körülbelül 300 bar nyomásra van szükség. Ez egy teli tank esetén 120-150 kilométernyi hatótávot jelent. Összehasonlításként, egy mai, középkategóriás elektromos kerékpár hatótávja 50-70 kilométer körül alakul, de sok múlik a felhasználó testsúlyán is.

A hidrogéntartály 2 perc alatt feltölthető, 150 kilométeres hatótávot nyújt (Fotó: Pragma Mobility)
A hidrogéntartály 2 perc alatt feltölthető, 150 kilométeres hatótávot nyújt (Fotó: Pragma Mobility)

Kétségkívül bátor ötlet a cégtől, hiszen a hidrogénhajtás még az akkumulátoros elektromos járművekhez képest is gyerekcipőben jár, annak ellenére, hogy egyre inkább errefelé mozdulnak az autó-, és motorgyártók, nem beszélve a haszongépjárműveket fejlesztő cégekről.

Ennek megfelelően az Alpha Neo ára is tükrözi ezt az újdonságot: 5690 eurót, azaz bő 2,3 millió forintot kérnek a hidrogéncellás bicikliért. A Pragmánál is felismerték, hogy ez jelentősen korlátozhatja a vásárlók körét, ezért egy különleges hosszútávú bérleti konstrukciót is kínálnak. Ennek értelmében a biciklit már 1700 euróért, azaz 694 ezer forintért el lehet vinni (ennyibe kerül nagyjából egy középkategóriás elektromos kerékpár), utána pedig 79 eurós (bő 32 ezer forint) havidíjat kérnek a használatért.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)