Hirdetés

Megtriplázza elektromos autós befektetéseit a Nissan, a Renault és a Mitsubishi

|

A cél, hogy megfizethetőbb villanyhajtású járműveket tudjanak gyártani

Hirdetés

A francia és a két japán autógyártó a következő öt év során több mint húszmilliárd eurót fektet az elektromos autók fejlesztésébe - írja a Reuters. A három cég már egy ideje egymás szövetségeseiként működik, az együttműködés keretében már négy, kifejezetten villanyhajtású járművekhez fejlesztett platformot is létrehoztak. Ezek közül egyelőre azonban még nem dobták piacra az összeset, erre az előttünk álló években kerülhet sor.

Az úgynevezett CMF-EV platformra, többek között a Renault Mégane E-Tech, illetve a Nissan Ariya modellek épülnek, míg egy másik a jellemzően kisebb, olcsóbb városi elektromos autók épülnek, például a Dacia Spring, illetve a márkaszövetség kínai partnere, a Dongfeng által fejlesztett kisméretű villanyautók.

A legendás Renault 5 elektromos autóként térhet vissza (Fotó: Renault)
A legendás Renault 5 elektromos autóként térhet vissza (Fotó: Renault)

A legendás Renault 5 elektromos autóként térhet vissza (Fotó: Renault)

A Mitsubishi, a Nissan és a Renault korábban tízmilliárd eurót fektetett az elektromos autók fejlesztésébe, várhatóan pedig a mai napon jelentik be, hogy ennek duplájával növelik az e-mobilitási projektjeikre elkülönített összeget.

A Reuters értesülései szerint a három márka 2030-ig több mint 30 új modelt mutat majd be, köztük a Nissan Micra elektromos változatát, illetve a Renault legendás kisautójánk, a Renault 5-nek a szintén teljesen villanyhajtású omdelljét, amelyet 2024-re ígérnek. A francia gyártó egy korábbi ikonikus modelljét, a Renault 4L-t is felújtja majd. Az Inside EVs értesülései szerint ez várhatóan egy kisebb SUV formájában kelhet új életre.

Hirdetés

A Reuters forrásai szerint a három gyártó a hatalmas befektetéssel azt szeretné elérni, hogy az elektromos autók árai a kompakt kategóriában megközelítsék a robbanómotoros változatokét, azaz olcsóbb modelleket szeretnének kínálni a vásárlóknak. Ennek egyik kulcsa az lehet, hogy a három márka modelljeiben sok azonos alkatrészt, például egy, a Nissan által fejlesztett szilárdtest-akkumulátort alkalmaznak majd. Ezzel, a cégek számításai szerint a felére csökkenthetnék az akkumulátorok fejlesztésének költségeit.

A szövetség az autógyártás mellett komoly kapacitásokat alakítana ki az akkumulátorgyártás terén is: a tervek szerint 2030-ra összesen 220 gigawattórányi akkumulátor-kapacitást tennének elérhetővé Franciaországban, Nagy-Britanniában, Kínában és Japánban.

Az ambiciózus tervet már tavaly ősszel szerették volna bejelenteni, azonban a koronavírus világjárvány miatt ezt mostanra halasztották. A Nissan azért 2021. novemberében bejelentette, hogy a következő öt évben 18 milliárd dollárt költ majd az elektromos modellek fejlesztésére és az évtized végéig 23 új modellt mutat be, amelyből 15 tisztán elektromos, 8 pedig hibrid hajtással érkezik majd.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)