Hirdetés

Nem akárhonnan igazolt tervezőt az Apple saját elektromos autójához

|

Mégis megvalósulhat az évek óta csúszó fejlesztés.

Az Apple neve egyet jelent a kiváló designnal (és a horribilis árakkal), így, amikor kiderült, hogy a cupertinói cég saját autót fejlesztene, sokaknak meglódult a fantáziája. A projekt azonban meglehetősen döcögve indul, ugyanis Steve Jobs már 2008-ban szeretett volna a piacra dobni egy Apple-logós járművet, ez azonban nem jött össze. Sőt, bár 2020 végén még úgy tűnt, tavaly megérkezhet a várva várt járgány, egy tőzsdei elemző azonban már akkor úgy látta, hogy 2028-nál előbb nem vehetik át a tulajdonosok az első példányokat.

Ennyi szerencsétlenkedés után joggal gondolhatná az ember, hogy nemsokára lefújják az egész projektet, az InsideEVs azonban felfigyelt egy tegnapi bejelentésre, ami arra utal, hogy az Apple-autón továbbra is dolgoznak, sőt, már a formaterv kialakításánál járnak.

Ez még nem a hivatalos formaterv, csak egy rajongói design (Fotó: vanarama.com)

Ez még nem a hivatalos formaterv, csak egy rajongói design (Fotó: vanarama.com)

A lap ugyanis beszámolt róla, hogy az Apple leigazolta a Lamborghini háza táján 20 éve dolgozó veterán tervezőt, Luigi Taraborellit. A sazakember az olasz márka karosszériáért és járműdinamikáért felelős vezetői pozícióját hagyja ott, hogy az Apple-autó tervezését irányíthassa.

A Project Titan néven futó fejlesztés célja egy önvezető elektromos autó piacra dobása. Taraborelli szerződtetésével az olasz szakember az Apple elektromos autós csapatának egyik legtapasztaltabb vezetője lesz, személyével pedig segít egy picit felpörgetni a hype-ot az évek óta húzódó projekttel kapcsolatban. A cég korábban a Fordtól csábította el Desi Ukashevicet, a leendő autó biztonsági rendszereinek kialakítására, tavay pedig a BMW-től happolták el Ulrich Kranzt, aki a német márka elektromos autós üzletágának vezetője volt. A Project Titanhoz azonban érkezett már szakember a Teslától (Stuart Bowers, az Autopilot önvezető rendszer egyik vezető fejlesztője), a Mercedes-Benztől, a Volvótól, a Riviantól, az önvezető taxikat fejlesztő Waymo-tól, illetve a Porschétől, a McLarentől és az Aston Martintól is.

A Vanarama formatervének különlegessége a tetőoszlop nélküli kialakítás (Fotó: vanarama.com)

A Vanarama formatervének különlegessége a tetőoszlop nélküli kialakítás (Fotó: vanarama.com)

Az Apple leendő önvezető elektromos autójáról ezen felül egyelőre keveset lehet tudni: valószínűleg egy limuzinhoz hasonló belsőt kap majd, egymás felé néző ülésekkel. Hivatalos formatervek sincsenek még, csupán különféle grafikusok képzelték el, milyen lehet majd az Apple-autó. A cég vezetői teljesen önvezető járművet akarnak, ami azt jelenti, hogy sem kormány, sem pedálok nem lennének benne - az autóipari szakértők emiatt egyelőre szkeptikusak, hogy még az évtized vége előtt sikerülhet-e a mutatvány a cupertinói cégnek.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)